När du jobbar med en plan i Planner är det enkelt att bjuda in personer i din organisation till planen för att samarbeta. Om du arbetar med personer som är utanför din organisation kan du i din plan bjuda in en gäst i Microsoft Planner också, och ni alla kan samarbeta på ett och samma ställe.
Steg 1 – Lägg till gästen i din grupp
- Gå in på fliken Personer i vänstermenyn i din Outlook.
- Gå in under grupper och välj Ägare för att få upp alla de grupper du är ägare i och välj den gruppen där du vill bjuda in en gäst.
- Klicka på de tre små prickarna och välj Lägg till medlemmar.
- Skriv i e-postadressen till den eller de personer du vill bjuda in. Klicka på Lägg till.
Steg 2 – Din gäst i Microsoft Planner behöver acceptera inbjudan
Den inbjudna gästen får ett mejl till den angivna e-postadressen. Om personen inte redan har ett gästkonto i organisationen måste gästen acceptera inbjudan och skapa ett gästkonto. Klicka på Go To Sharepoint i mejlet och följ instruktionerna för att skapa ett konto, eller logga in.
För att komma åt Planner och rätt plan måste gästen använda en specifik plan-länk, eller gå till https://tasks.office.com/[din organisations domän-namn]. Din organisations domän hittar du i alla icke-gästers e-postadresser.